さいきん
らんだむダンジョンがおわりません
pashaがnaviいったり。arszeeqqがvpのコーチやめたり。CISどうなるんでしょうか。
Dota 2 News: China and matchfixing | GosuGamers
cn 322 摘発でもしようとしてるんでしょうか
あ
お酒のつまみにはパッチノートが合う、と思いきや全体的に地味でした。
- Basic Neutrals now give 5% less bounty
stackくえるやつが強かったりしたからでしょうか。メタヒーローがレーン弱いわけでもないのでそんなに大きな影響はなさそう。じわじわきそう
Bracer
- Magic resistance reduced from 6% to 5%
地味
Chainmail
- Armor reduced from 5 to 4
phaseつよいもんね
Hand of Midas
- Recipe cost increased from 1650 to 1750
void sven ls slark とか?off ogreみたいなやつが一番影響受けそう
Medallion of Courage
- Armor reduced from 7 to 6
アーマー値はちょっとずらしただけで変わるからややこしいんや。だれか教えて
Phase Boots
- Armor reduced from 6 to 5
treads buffしてあげて
Sentry Ward
- Stock replenish time increased from 70 seconds to 85
いいでしょべつに!!!どうせ余ってるし!!!
Solar Crest
- Armor reduced from 12 to 10
- Recipe cost increased from 300 to 400
スーパー強いのでしょうがないです。2は大きいけど他のbuffは据え置きだしちょっとくらい高くなってもいけるんじゃないの
Alchemist
- Greevil's Greed gold bonus per stack reduced from 4 to 3
- Chemical Rage no longer provides mana regeneration
ちょっとだけ立ち上がりが遅くなったのかもです。流れに乗れば今まで通り。マナはなんかがんばれ。
きっちりジャングル潰されるとncの減少も含めてかなり厳しい状態にはなるのかも。
- Level 15 Talent reduced from +50 Damage to +30
- Level 25 Talent reduced from -0.2 Chemical Rage Base Attack Time to -0.15
Brewmaster
- Primal Split Storm's Wind Walk damage increased from 100/160/220 to 140/200/260
意識しづらいやつ
Broodmother
- Spin Web Scepter upgrade reduced from +12 Charges to +10
- Spin Web Scepter upgrade reduced from +30% Movement Speed to +20%
イライラヒーローなので。TIでそんなに暴れてたわけでもないですがしょうがないです。ヘイト集めていけ
Chaos Knight
- Chaos Strike max crit increased from 160/195/230/265% to 160/200/240/280%
ult使ったときのバーストっぷりがちょっと上がった。怖い。今まで見なさすぎてよくわからん
- Level 15 Talent increased from +12% Cooldown Reduction to +15%
Chen
- Holy Persuasion maximum creep level reduced from 4/5/6/6 to 3/4/5/6
速攻で取るゴーレムがインチキ臭かったのでしょうがないです。
- Divine Favor heal amplification reduced from 8/12/16/20% to 6/10/14/18%
- Divine Favor active cooldown increased from 120/100/80/60 to 140/120/100/80
まだまだいけるまだいける。heal ampまだまだいける
- Level 15 Talent increased from -30s Divine Favor Cooldown to -40s
Clockwerk
- Intelligence increased from 17 + 1.3 to 18 + 1.5
- Base movement speed increased from 310 to 315
足早くなるの嬉しいですね。でもあんまり見ないのでよくわかりません。
- Power Cogs knockback radius increased by 15
当たり判定でかくなった?
Disruptor
- Static Storm maximum damage per second increased from 200/250/300 to 200/275/350
- Static Storm radius increased from 450 to 500
範囲広がるの良いですね。こいつのultもとから見た目から範囲がわかりづらくてイライラしてたのが多分もっとイライラする。わかりづれえんだバカ
Drow Ranger
- Precision Aura increased from 20/40/60/80% to 22/44/66/88%
- Level 15 Talent increased from +40% Gust Blind to +50%
dusaとかといっしょに組んで遊んどこ
Elder Titan
- Astral Spirit cooldown increased from 17 to 23/21/19/17
- Astral Spirit buff is now dispellable
つよかったのでしょうがない。2番cdは二回目のおばけストンプがおそくなるのでイライラしますね。ただでさえ1か2で止めるのにね。悲しい。しょうがない。
dispelはoracleとかenchaレーンでつらいんでしょうか。enchaはもともとつらいしあんま関係ねーか
Enchantress
- Base damage reduced by 4
- Nature's Attendants heal reduced from 10/11/12/13 to 7/9/11/13
- Impetus damage reduced from 16/22/28% to 14/20/26%
結構重めだけどまだ多分いけるいける。3rd低レベル時はごまかし帰化なさそう
Faceless Void
- Agility gain reduced from 3.2 to 3.0
- Chronosphere cooldown increased from 140/130/120 to 140
たくさんpickされたので。全然いけるんじゃないでしょうか。地味に嫌なnerfですね
Gyrocopter
- Side Gunner scepter attack rate changed from every 1.1 to 1.2 seconds
もっと仕置されると思っていた
Io
- Level 10 Talent changed from Spirits Apply Slow to +90 Gold/Min
- Level 15 Talent changed from +75 Spirits Hero Damage to Spirits Apply Slow
- Level 20 Talent changed from +150 Gold/Min to +75 Spirits Hero Damage
slowが15にいったのは厳しいですがお金のおかげでこれはこれで強いんじゃないの???専門家の人????
Keeper of the Light
- Blinding Light cooldown reduced from 30/25/20/15 to 14
- Blinding Light cast range increased from 550/600/650/700 to 575/650/725/800
- Chakra Magic mana leak increased from 4/4.5/5/5.5% to 4.5/5/5.5/6%
- Level 25 Talent increased from +2 Will-O-Wisp Flicker to +3
しらん
Kunkka
- Level 15 Talent reduced from +12 Health Regen to +10
- Level 20 Talent reduced from +25 Strength to +20
ドラフト率を鑑みると超温情。おしおきうけなくてよかったね
Lycan
- Summon Wolves Scepter spawn amount increased from 2 to 3
- Summon Wolves Scepter gold bounty reduced from 20 to 15
- Shapeshift cooldown reduced from 130/105/80 to 110/95/80
lv3のCDも下げてほしかった、いやだめだ。セプターはしらん。変に調整するとすぐ暴れるヒーローなので怖いです。
Mirana
- Sacred Arrow base damage reduced from 80/160/240/320 to 40/120/200/280
- Sacred Arrow bonus damage increased from 140 to 180
- Moonlight Shadow manacost increased from 75 to 125
温情
Night Stalker
- Void no longer does half damage during daytime
かえってきたダメージ。かなり強くなったとは思います。ただあんまり見ないのでよくわからない枠です
Ogre Magi
- Base damage reduced by 4
結構もってかれた。体の強さは据え置きなのでなんだで前と同じことはできるんじゃないでしょうか
Phantom Lancer
- Juxtapose illusions damage increased from 20% to 22%
大会で見なかっただけでなんだかんだでヤバいヒーローだとは思うので調整に気をつけろ!!
Puck
- Jaunt is now disabled by Root
- Agility gain increased from 1.7 to 2.2
- Phase Shift is no longer disabled by Root
agi gainはかなりうれしいですね。rootはこれどっちのほうがしんどいのかわかりません。使えないので。
- Level 20 Talent increased from -8s Waning Rift Cooldown to -9s
- Level 20 Talent increased from +40% Illusory Orb Distance/Speed to +50%
しらん
Shadow Demon
- Soul Catcher damage reduced from 25/30/35/40% to 20/25/30/35%
猛威を奮ったのでしょうがない。5%で済んだと思いましょう。
- Level 15 Talent reduced from +30 Movement Speed to +25
Tiny
- Base strength reduced by 2 (damage unchanged)
- Tree Volley damage reduced from 120% to 100%
- Tree Volley manacost increased from 150 to 200
- Tree Volley cooldown increased from 12 to 15
やさしい
Undying
- Soul Rip max unit count reduced from 8/10/12/14 to 8/9/10/11
- Soul Rip damage/heal per unit increased from 22/26/30/34 to 22/29/36/43
最大値がほぼ据え置きだけど1体あたりの数値が上がったので多分バフです。でも増えなさそう
- Flesh Golem current health loss per second increased from 7% to 9%
Ursa
- Earthshock damage increased from 50/100/150/200 to 75/125/175/225
地味ですがlv1の威力が1.5倍って考えるとすごいですね。こんなに低かったのか。
Venomancer
- Plague Ward base attack time improved from 1.5 to 1.4
- Venomous Gale interval damage increased from 10/40/70/100 to 15/45/75/105
数値だけみるとすごい強くなったように見えます。でも幻かもしれません気をつけろ